Var ifrån får jag motivation?

Tänkte dela med mig var ifrån min motivation kommer? Hur blir man motiverad till att träna?
 
Jo. Motivation kommer från många olika håll. Skolan, internett, på stan, hemma, i gymmet. Ja, säkert många mer ställen, det är olika från person till person. För några år sedan så hade jag ingen motivation till att träna alls. Jag kommer inte riktigt ihåg hur den kom. Men om jag tänker tillbaka lite nogrannare så var det nog när jag kollade mig i spegeln och ville ha en förändring - visst, det var väll inte största motivationen, det var väll mer när man såg att andra tjejer som var så smala och fina. Jag bestämde mig för att jag ville bli en av de fina och smala tjejerna. 
 

Men nu, senare,när jag gått ner mina kilon som jag velat. Då var jag nöjd. Riktigt nöjd. Men?... Var det här fint på mig? Jag ändrade tanken helt. Fick en ny syn på det hälsosamma livet. Började inspirera mig av andra tjejer. Nu är det inte dem smala och fina längre, utan de muskulösa och fina tjejerna! Så nu, efter ett månader i gymmet, ett par mil ute och på löpbandet, så känner jag mig så mycket piggare, gladare och framförallt hälsosammare! 
 

Jag var ute efter att leva en hälsosamlivsstil, bra mat, nyttig mat. Jag tycker jag har lyckats. Och nu idag, så är jag en bättre person än vad jag var för 1 år sen. man har sina upp och ner gångar, ibland är man inte alls speciellt taggad på att gå till gymmet eller gå ut och gå. Men, om jag inte går till gymmet, då kommer jag ångra mig att jag inte gjorde det och vara arg hela dagen på mig själv för att jag inte tränade. Oftast räcker det bara för mig att stoppa i mig något att äta, kaffe och sedan är man taggad. Kolla lite insperations bilder på instagram så blir allting komplett. Ibland så kollar jag på bilder på mig själv och det gör mig också taggad. Man vill ju vakna upp och känna att man tränade igår. Det är bästa känslan! 
 
Ett annat tips som kanske funkar bra för dig är att ta progress bilder på dig själv. Ta en idag, om en månad, sen fortsätt så till kanske efter jul? Låt inte vågen avgöra, utan spegeln. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0