Svar på en fråga!

Frida
 
Vilka maskiner/vikter använder du när du tränar mage och armar? Hur började du i början? Skulle vara bra att få tips till en som nyss har börjat träna på gym osv. :)
 

Oj den här frågan kan få ett långt svar... Hm, vi börjar med armar då. När jag tränar armar (biceps, triceps) så kör jag aldrig i några maskiner längre. Gjorde det mycket i början men att köra med fria vikter är så mycket roligare!
Om jag kör vanliga biceps curls så brukar jag köra med 10kg/arm x5 (ta hjälp med andra armen om det är jobbigt i början, det gjorde jag) men om jag kör biceps curls med en stång med vikter på så har jag kört med 17kg. Om jag kör triceps så brukar jag köra mellan 6-10kg. 
 
När jag kör mage så brukar jag köra 8kg (tror jag)? när jag har ett rep bakom huvudet (repet sitter fast i en lina) och sen drar ner och upp magen, svårt att förklara.. men det är min favorit övning, tar riktigt bra. Annars kör jag bara vanliga magövningar som plankan, fällkniven, vanliga crunches, sneda chrunches. 
 
Mina tips till dig är att kör inte med för tunga vikter i början, börja lagom o känn efter vad du orkar med. Sedan när du känner att det börjar bli för lätt så kan du köra på med tyngre vikter. När du tränar mage ska du ju tänka på att dra in magen. 
 
Hoppas du är nöjd med svaret, bara att fråga mer om ni har någon mer fråga eller vad som helst :) 
Bjuder på en bild som jag tog tidigare idag, någon dag tänkte jag fixa med progress bilder också. 
 


Kommentarer
Michelle

Tjaaa!
Skitkul att du har skaffat träningsblogg. Det är något som uppskattas! Bra mat och schyssta övningar är något jag skulle vilja se haha. Men jag tänkte fråga lite mer om magövningen du beskrev ovan. Kaaan man möjligtvis få en liten bättre beskrivning haha? Om det går!

Ha det bra!! :)

Svar: Tjena! :D åh vad glad jag blir! :) jag skulle kunna ordna ett helt inlägg om magövningar i veckan :) tillsammans med bilder! :D
rebeccaafitness.blogg.se

2013-10-01 @ 17:04:03
URL: http://michellemalm.blogg.se
Mari

Gaah ska du säga! Biffen hihi :D

Svar: Haha! Tack! Men de e en bit kvar :D
rebeccaafitness.blogg.se

2013-10-01 @ 18:43:36
URL: http://marilapintaival.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0