Ett inlägg om min träning och mat. Hur gör jag?

Tänkte skriva ett inlägg om hur jag lägger upp min träning under en vecka. Det är ofta olika ifrån vecka till vecka, går inte efter något speciellt schema, vilket är skönt, kan lixom bestämma helt själv vad jag är sugen på! Så, hoppas ni är lässugna!
 

Jo, till o börja med. Jag tycker inte det är så super viktigt att du ska skriva ett schema efter vad du ska träna för olika delar av kroppen vilken dag, eller vilka dagar du ska vila, eller vilka muskelgrupper ska jag köra tillsammans?
Dock kan det vara lättare för vissa att följa ett schema till punkt o pricka, men det här är MIG jag skriver om, inte vad som passar DIG bäst. Men vem vet, mitt upplägg kanske du vill pröva om du inte trivs med ditt nuvarande?
Eller ska du träna inför Bikini Fitness eller liknande, då är det annorlunda med kost och träning. 
 
Ungefär såhär brukar mitt schema se ut: (jag lägger upp hur jag vill  ha det helt på egen hand)
Måndag, crossfit samt kondition
Tisdag, ben och dans
Onsdag, Rygg och mage
Torsdag, Biceps/triceps
Fredag, kondition och rygg/ben
Lördag, blir oftast kondition efter allt man stoppat i sig på fredagen.. hehe, ångesten kommer fram!
kondition, axlar
Söndag, vila
 

Nu slängde jag bara ihop något, men som kanske kan bli veckans schema.., men jag försöker alltid klämma in två rygg och ben pass i veckan för att de största grupperna och det är de musklerna som jag just nu försöker bygga upp o få lite mer fina o formade.. 
 
Väldigt mycket kondition egentligen, det vet jag, iallafall om jag vill bygga muskler som jag också vill. Men varje konditons pass består inte av bara löpning (fast till mesta dels) men alternativen jag brukar köra är intervaller, PW's (minst 30 min då), Tabata intervaller och ibland blandar jag att cykla halva tiden o springa halva tiden. ibland blir det även joggning och på crossen. Eftersom jag mest gillar intervaller och löpning (effektiv) så blir det de mesta som jag kör. 
 
Maten då?! Vad äter jag..?
Jag äter mycket mat. Även fast jag inte är hungrig. Jag äter alltid mellanmål, två om dagen. Ett när jag kommer hem ifrån skolan, och ett innan jag ska sova. Vad innehåller maten jag äter då? Jag ser inte min tallrik med köttbullar o potatis som köttbullar o potatis. Jag ser de som proteiner och kolhydrater. I skolan kan det ibland vara svårare med maten, men ta lite sallad o släng ihop. Det är gott det med! 
 
Men jag försöker alltid att ha kolhydrater, proteiner o grönsaker på min tallrik. Vilket jag lyckas ganska bra med. Men blir jag inte tjock av kolhydrater? Nej. Det blir du inte.. Kolhydrater ger oss energi. Utan dem skulle vi inte få i oss energi. Vi behöver energi till både att använda hjärnan o att utföra fysiska aktiviteter. 
 
Det var ''lite'' om de. Har ni några frågor? Kom med dem! :) 
 Me this summer drinking a coke. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0